Thursday, November 24, 2005

Abis kelas..yeahh!! yeah!!

Thursday 24th Nov

Work matters
Arini kelas math aku dah habis.. So lepas nie, no more math class... bebudak akan sit for final exam next thursday.. Masa replacement class sabtu lepas, tak sampai separuh kelas bebudak yang datang. Nasib le diorg ni, dah buat kelas ganti tak mo datang. Time tu aku bagi tips utk exam and bg hints bagi soalan2 yang akan kuar. So, sapa yang tak datang tu, kira nasib le... takde aku nak ulang banyak2 kali. Buang masa, tenaga aku je... takde inisiatif nak maju.

Family matters
Kalau ikutkan petang nie aku kena bawak aishah pi klinik kat KKIA gombak setia. Tp kekadang rasa cam malas sket pon ada nak balik tengahari. SO, camana hek.. aku pon berbelah bahagi nak pi ke idak arini.
Since petang smlm si Aishah batuk & muntah... petang smlm aku beli Pisang Mas, sbb si Abang suka makan pisang. Aku suapkan si Aishah n dia tetiba cam nak muntah.. dan mmg dah muntah pon kat kain aku. My MIL kata anak-anak aku dah makan petang n dah kenyang. Maybe sebab itulah Aishah muntah. My MIL masak nasi ayam.. nyum nyum... Tp hubby lom balik, aku ingat nak makan dengan dia.
Semenjak aku drive pergi balik keja sendiri, Hubby slalu balik lambat... Ari2 kata "lepas solat Maghrib abang balik..." tp kekadang dah lama Isya' masuk pon dia tak sampai rumah lagi. Semenjak dia quit jd gomen servant ni, dia enjoy ngan keja dia. Sungguhpon banyak keja sampai malam pon dia enjoy..Tp aku lah yang tak enjoy... Dia slalu balik lambat, kekadang n selalunya aku dah tido baru dia balik n aku tak sedar pon dia balik. Teruk aku ni.. tp Alhamdulillah Hubby aku ni jenis yang tak kisah sbb dia ni sempoi.. Kalau aku tak sambut dia kat muka pintu or tak tunggu dia balik pon dia tak kisah.. Asalkan aku jaga anak-anak.. Kalau kata aku tak sempat nak temankan dia makan pon takpa, sbb kalau aku temankan pon dia akan mintak permission angkat pinggan n makan depan TV... dia suka tgk movie..

Tp semalam, aku tunggu gak dia balik sbb aku dah lama tak berborak ngan hubby.. dah lama tak makan ngan hubby.. Lepas maghrib aku tunggu utk solat isya' laks.. 2-3 kali jugak aku call HP hubby. Time aku naik bilik untuk solat, anak bujang aku akan ikut sama gak naik.. "umi.. abang nak solat.." bukan dia solat pon, dia nak main kat atas tu.. dia ni manja sket...bila aku start panjat tangga, si adik pon mulalah merengek2.. padahal kalau aku tak balik lagi, elok aje dia main ngan si Mar..

Habis solat Maghrib, aku tunggu Isya'.. kejap2 aku bukak pintu utk dengar azan.. "umi.. apa umii?? " soal si abang "umie nak dengar azan...".. " abang nak azan umi.." semuanya dia nak si abang nie.. "abang nak azan, azanlah... abang jadi bilal yea.." .. dia tak puashati.. "abang nak azan..." oo.. dalam hati aku baru faham yang dia sebenarnya nak dengar azan.... si Abang ni vocab dia dah banyak yang dia tau, cuma struktur ayat tu tunggang langgang sket..
Habis solat Isya' aku turun.. Si adik ngan si abang... ngan nenek n atuknya kat dlm bilik.. Memang selalu macam tu, si adik n abang main2 ngan atuknya time atuknya tgh rest kat katil. Diorg akan main "doktor-doktor" si abang akan bagi ubat kat si atuk.. pastu main "tol-tol"..si abang bawaklah semua kereta2, lori2 n bas2 dia kat katil tu.. pastu diatur cam kat tol bebetul...heheh seronok kalau tgk atuknya layan.

Aku tunggu hubby kat depan TV.. anak2 biarlah dia main ngan atuk n neneknya. Aku call hubby lagi sbb perut aku dah panass lagi berkeroncong.. Alhamdulillah dia dah nak sampai rumah.. Aku dah siap2 panaskan sup amek pinggan n mangkuk.. Hubby sampai disambut si abang..."ummieee... ayah datangg!!" heheeh sebenarnya dia nak ckp 'ayah dah balik'...kelakor lah anak bujang aku ni.. mulutnya leter betul, tp ayatnya tunggang langgang..


0 Comments:

Post a Comment

<< Home