Monday, November 28, 2005

Arini Ngantuk giller..

Monday 28th November 2005
Ohhhh arini mmg ngantuk giller babasss... Sambil check bebudaknyer diskette, aku terlelap kat meja.. Kalau tak sebab si Dayah kejut aku pi lunch, mmg aku bantai tido smula.. teruk hakku nih..
Maam td aku dah set alarm kol 5.45.. memang dah berbunyik, tp aku tido smula sbb dlm ati "kalau aku bgn kol 6.15 sempat lagi.." Tetiba aku terbangun kol 6.20.. i was shocked, terus pi capai towel.. dan penuh hati-hati bukak pintu b/rrom.. 'krekk..kruokk..' bunyik pintu b/room dlm blk tu.. bile aku nak langkah masuk je, aku pandang anak dara aku.. mata dah terbukak sket n .."huuummmmaaaaaaaaa!!!".. dia nangis laks.. terpaksalah aku pi lelapkan dia dulu... Aku susukan dia sampai dia tido.. n aku tekup telinga dia ngan kusyen n terus pi mandi... I was very careful that time, mandi x pakai gayung dah.. sbb nanti mak 'kecik' tu bangun lagi..aku pakai hose je, tak puas sungguh! Tapi sbb takmo dia terjaga, aku belasah jer..

Alhamdulillah tactic tekup telinga n mandi guna hose menjadi.. si kecik tak bangun.. Selesai solat kat atas sejadah, nampak hubby bangun utk solat, masuk b/room amek wudhu'..Hubby ni mmg tak kisah, main kuak je pintu b/room tu, sampailah si mak kecik tu terjaga.. dia menangis n melalak sbb aku takde kat sebelah dia. Padahal I was looking at her from the edge. Aishah merangkak ke pintu, she thought I already left the room. Kesian si kecik tu, aku panggil dia "Aishah... " dia tak dengar, mana taknya, lalakan dia kalah suara aku.. "Adik... sini, meh sini umi kat sini.." then she crawled towards me. Teresak-esak dia nangis. Aku peluk n cuba dodoikan dia tp dia tak selesa sbb aku masih covered by telekung.
Aku bawak dia turun n bagi kat Mar sbb aku tak iron tudung lagik.
Dia nangis, tp dr atas aku cuba berborak ngan dia..

Dah kol 7.. FIL dah kuar dah sbb tak dengar dah suara dia dr atas..kalau FIL dah keluar means aku pon dah kena keluar, sbb aku estimate masa cenggitu..FIL pon guna jalan yg sama aku guna pi Office..Tp keta dia 2.0...kalau lambat pecut laju pon tak gegar cam CLK aku.. hehehe
Aku tak suka bangun pagi ngan mata ngantuk. Dah mandi pon ngantuk.. Tak cukup tido, malam td pi sambutan hariraya kat Opis.. Buat dalam hujan, makna kata takdelah nak sedut udara kat Dataran Tar tu..

1 Comments:

At 1:41 PM, Blogger Lazydaisy said...

aku ni selalu datang keje lambat hee he nasib baik la boss aku tak bising tapi tak sedap gak le,ni dah ada le kesedaran sivik sket :)

 

Post a Comment

<< Home